لینک ها

لینکهای فرهنگی

لینک ها

لینکهای فرهنگی

لینک ها

لینکهای فایل ها، فیلم ها و سخنرانی های مفید و فرهنگی
این وبلاگ زیر نظر قرارگاه فرهنگی یا فاطمه الزهرا گیلان فعالیت می نماید

ده اشتباه مدیران تازه کار

دوشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ب.ظ

ده اشتباه مدیران تازه کارمدیریت در آغاز می تواند تا اندازه ای مرعوب کننده باشد. در تحقیقی که اخیرا به عمل آمد، مشخص شد ۵۰ درصد مدیران قبل از تصدی شغل مدیریت هیچگونه آموزشی نمی بینند. در اینجا فهرستی از اشتباهات که ممکن است از سوی مدیران تازه کار صورت بگیرد، مطرح می شود تا شاید کمکی برای اجتناب از آنها باشد.

۱) فکر می کنند که هم چیز را می دانند: اگر به عنوان مدیر تولید شدید، ممکن است تصور کنید که همه چیز را در مورد تولید می دانید! حتی اگراین طور هم باشد، مطمئنا تمامی نکات در مورد مهمترین قسمت از شغل خود یعنی اداره کارکنان نمی دانید. پس، به سخنان آنان گوش کنید و نظرشان را بپرسید .

۲ ) دائما" در حال معرفی خود به عنوان مدیر هستند: در واقع همه کارکنان می دانند که شما مدیر هستید و ضرورتی ندارد که پیوسته در صدد معرفی خود باشید. به جای آن، تلاش کنید تا به عنوان مدیری جدید، تغییرات مثبت و سازنده ای در محل کار خود به وجود آورید.

۳ ) همه چیز را تغییر می دهند: فقط به خاطر اینکه گمان می کنید کار انجام شده، اشتباه است، دو باره کاری نکنید. زیرا احتمال دارد که شما روش دیگری را برای انجام کارها به کار میگیرید. بنابراین، میان متفاوت بودن روش کار و اشتباه بودن آن فرق بگذارید. (چون هر روش متفاوت با روش شما لزوما اشتباه نیست).

۴ ) از انجام بعضی کارها در هراس هستند: از آنجا که خودتان برای تصدی شغل مدیریت در خواست نکردهاید، از توانایی انجام کارها به نحو احسن مطمئن نیستید. با این حال، اجازه ندهید افکار منفی به شما غلبه کند و تصور نکنید که نمی توانید از عهده انجام کارها برآیید. مطمئن باشید، مدیران سطوح بالا بدون در نظر گرفتن توانایی و درایت تان، شما را برای این شغل انتخاب نمی کردند.

۵ ) برای شناخت کارکنان عجله ای ندارند: ممکن است تصور کنید که سالهاست که این کارکنان را میشناسید و با آنها کارکرده اید ولی بدانید این بدین معنی نیست که واقعا همه را میشناسید! بنابراین، تلاش کنید تا پی ببرید چه چیزهایی آنها را شاد یا نگران و چه عواملی در آنها ایجاد انگیزه می کند. کارکنان را به عنوان یک فرد در نظر بگیرید نه یک کارمند. با توجه به اینکه کارکنان حوزه مدیریت شما می توانند سبب پیشرفت یا شکست تان باشند، پس به آنها توجه کنید و زمانی را به آنان اختصاص دهید.

۶ ) با برقراری جلسات متعدد با رئیس مافوق وقت را تلف نکنید: از آنجا که رئیس تان شما را برای این شغل انتخاب کرده است، بنابر این، گرفتاری و مشغله زیاد شما را درک می کند و تمایلی به اتلاف وقت تان ندارد. پس برای دادن اطلاعات و یا گرفتن راهنمایی از رئیس، کمترین زمان را صرف کنید.

۷ ) نگران حل مشکلات نیستند: شما به عنوان یک مدیر نمی توانید مشکلات را نادیده بگیرید، یا آرزو کنید تا خود به خود حل شوند. این وظیفه شماست که در یافتن راه حل برای مشکلات تلاش کنید. هر چند این بدین معنا نیست که نباید از دیگران کمک بگیرید ولی بدانید تنها شخصی هستید که بایستی پیگیر حل و فصل مشکلات باشید.

۸ ) خود را متفاوت از دیگران می دانند: مدیر بودن شما به این معنی نیست که نباید بخندید، احساساتی شوید و یا حتی گاهی اوقات اشتباه کنید.

۹ ) از کارکنان خود حمایت نمی کنند: کارکنان واحد شما ممکن است از هر طرف تحت فشار باشند. ممکن است واحدهای دیگر، تقصیرها را به گردن شما بیندازند و یا مدیرتان وظایف مختلف و نامناسبی را به عهده واحد شما بگذارد. ممکن است واحد منابع انسانی، ارزیابیهای واحد شما را غیر معقول بداند و معتقد باشد که کارکنان تان پول زیادی می گیرند. پس وظیفه شما است که در مقابل این مسایل بایستید و از حق کارکنان خود دفاع کنید.

۱۰ ) زیر بار مسئولیت انجام کارها نمی روند: خواه ناخواه به عنوان مدیر بایستی مسئولیت کلیه کارهای واحد خود را بپذیرید. مسئولیت انجام درست یا نادرست کارها در واحدتان در نهایت به شما بر می گردد. پس لازم است که ضمن برقراری ارتباط قوی با کارکنان، همیشه آمادگی پذیرش مسئولیتها، را داشته باشید. زیرا در این صورت است که مدیر یا ما فوق شما هم به همان نحو مسئولیت کارهایتان را خواهد پذیرفت.


منبع : ایده پویا


  • قرارگاه فرهنگی یا فاطمه الزهرا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی